11 Temmuz 2016 Pazartesi

Huzur Adasında Aşk Gemisi



                                               HUZUR ADASINDA AŞK GEMİSİ

Normal şartlarda blogumda siyasi içerikli yazıları yazmaktan uzak duruyorum. Siyasetin de inanç gibi aşırı uç noktaları barındırması nedeniyle şahsi fikirler düzeyinde kalmasının daha sağlıklı olduğu düşüncesindeyim. Aşırı tutumlar; yıllardır dost sohbeti yaptığınız insanların nasıl değiştiğini gösteriyor.

Neyse, ülkede yaşanan patlamaların üzerinden daha 2 gün geçmeden, coşkuyla açılışı yapılan Osmangazi Köprüsünün neleri unutturduğunu düşünüyorum ki, ülke “ HUZUR ADASI” haline gelmiş.

Ağır bir söz gelmiyorsa size, vicdani rahatlığınız umarım 3.000.000 Suriyelinin de VATANDAŞ statüsü ile aramıza katıldığında devam eder. Hepimizden alınan hakların, bedelsiz bir biçimde yeni vatandaşlarımıza sağlanıyor olması bende ciddi bir iç huzur yaratıyor.

Aralarından kalifiye olanların, İngiltere ya da ABD tarafından alınmadığını sanıyorsanız, uyanın o kısım çoktan halledildi. Burada kalanların kalifiye olması bir kenara, ara eleman bile olmasının nasıl sıkıntılı bir durum olduğunu ne zaman fark edeceğiz.  Haklısınız, ne zaman bizim yerimize ucuz iş gücü olarak ikame edilirler, bir şeyler için uyanma vaktimiz gelir. Tabi iş işten ne kadar geçmiş olur, onu bilemem.

Yoksa ikame ediliyorlar mı? Etrafınıza ya da iş yerinize bakın. Kaç Suriyeli çalışmaya başladı ve sizden daha maliyetsiz olduğu için kaç arkadaşınızın işine son verildi. Sırada kim var dersiniz?
MB, bankası faizleri indirdiği için zaten kredi muslukları son sürat açıldı ya, herkes nasıl yeni yatırım yaparım çabasında. Sanayi siteleri kapanandan ziyade, yeni daha kaç tane fabrika açarız diyen iş adamları ile kaynıyor.

Rusya’nın ilk uçağı da indi, zaten artık turizm kurtuldu, sayılır. Seneyi kaybetmiş olamayız ki, Dünya’nın birçok şeyi kaybettiği bir yılda muhtemelen bir şeyler bizi teğet geçiyordur. Bunu zamanı geldiğinde devlet büyüklerimiz zaten açıklıyor.

Hangi duruma nasıl hazırlanabileceğimizi içeren bir planımız yok, farkında mısınız? Dünya, Brexit’in kendilerine yansımalarını tartışırken, biz gayet rahat bir biçimde sorgulamadan devam ediyoruz. Hatta faydasını göreceğimize bile inanıyoruz. Daralan bir dünya da, hiçbir plan yapmadan, devam etmek sanırım bize özel.

İşlerimizi teker teker yeni vatandaşlarımıza bedelsiz kaybedeceğimizi bile göremiyoruz. Uyanmaya zaten niyetimiz yok bari…

Huzur Adasında, Aşk Gemisi ile seyahat ediyoruz. O buz dağı ne zaman çıkacak karşımıza bakalım.


Not: FED, bu yazıda dikkate dahi alınmamıştır. Nasıl olsa olanı yaşıyoruz.  Gelecek planlamaya gerek yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder