Altın bir yatırım aracı mı?
… ya
da bir değer saklama, güvenli liman mı?
Altının küresel piyasalardaki yerini bir
kenara bırakalım. Bunun tartışılacağı bir alan değil burası .
Burasını sadece fillerin altında ezilen
çimenler için yazıyorum. Altına yatırım ne kadar avantajlı ya da ne zaman
avantajlı…
Kuşaklarımızın ve kültürümüzün bir parçası
altın.
Hepimiz,
“ kıyıya bir çeyrek atmanın “ mantığıyla büyütülmüşüzdür. Toplumsal
psikolojimizde yer almıştır. Savaş ve sıkıntıları atlatan bir millet olarak
altına farklı bir değer atfetmişizdir.
Şimdiye kadar kıyıya atılamayan o altınların hesabıyla, hayallerde ya
araba ya da ev almışızdır. Kaçımız bunun dışında bırakabiliriz kendimizi.
Hala, annelerimiz demez mi; maaşından bir altın al koy bir tarafa diye…
Düğüne takı da yaptık yuva kuranlara bir
başlangıç olsun, bir değer katalım diye… ( Bu sadece biz de değil doğu kültürü
ile yoğrulan toplumların genelinde geçerli. )
Katılın ya da katılmayın, KENDİ FİNANSAL
MANTIĞIMI PAYLAŞIYORUM.
ALTIN EĞER İŞLENMİŞ BİR DURUMDA İSE YATIRIM
OLARAK GÖRMEK YANLIŞ OLACAKTIR. İŞLENMİŞ BİR ALTININ YA DA METALİN İŞÇİLİK
PAYINI VE ÜZERİNDEKİ KOMİSYON HAKKINI DÜŞTÜĞÜNÜZDE YAPTIĞINIZ BİRİKİMİN HİÇ BİR
HÜKMÜ KALMAYACAKTIR.
ALTINA YAPILACAK BİR YATIRIM, ONS DEĞERİ
ÜZERİNDEN YAPILIRSA YA DA ALTIN HESABI AÇIP FON ÜZERİNDEN BİRİKTİREBİLİRSENİZ
AVANTAJ KAZANMIŞ OLURSUNUZ.
ASLINDA BU TARZ BİR YATIRIM GÜVENLİ LİMAN
DÜŞÜNCESİ İLE YAPILIRSA DAHA DOĞRU BİR KAZANÇ SAĞLAYACAKTIR. LİKİT FONDA REEL
OLARAK KAZANAMADIĞINIZ FAİZ GETİRİNİZİ ALTIN FONUNDA BEKLETEREK EMTİA GELİRİ
KAZANABİLİR, OLASI PİYASA DALGALANMALARINDAN YARARLANMAK İÇİN BİR MOLA KAYNAĞI
YARATABİLİRSİNİZ.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder