14 Kasım 2015 Cumartesi

küçük bir yazı ....



Altın bir yatırım aracı mı?

 … ya da bir değer saklama, güvenli liman mı?
Altının küresel piyasalardaki yerini bir kenara bırakalım. Bunun tartışılacağı bir alan değil burası .

Burasını sadece fillerin altında ezilen çimenler için yazıyorum. Altına yatırım ne kadar avantajlı ya da ne zaman avantajlı…

Kuşaklarımızın ve kültürümüzün bir parçası altın. 

Hepimiz,  “ kıyıya bir çeyrek atmanın “ mantığıyla büyütülmüşüzdür. Toplumsal psikolojimizde yer almıştır. Savaş ve sıkıntıları atlatan bir millet olarak altına farklı bir değer atfetmişizdir.  Şimdiye kadar kıyıya atılamayan o altınların hesabıyla, hayallerde ya araba ya da ev almışızdır. Kaçımız bunun dışında bırakabiliriz kendimizi. 

Hala, annelerimiz demez mi;  maaşından bir altın al koy bir tarafa diye…

Düğüne takı da yaptık yuva kuranlara bir başlangıç olsun, bir değer katalım diye… ( Bu sadece biz de değil doğu kültürü ile yoğrulan toplumların genelinde geçerli. )

Katılın ya da katılmayın, KENDİ FİNANSAL MANTIĞIMI PAYLAŞIYORUM.
ALTIN EĞER İŞLENMİŞ BİR DURUMDA İSE YATIRIM OLARAK GÖRMEK YANLIŞ OLACAKTIR. İŞLENMİŞ BİR ALTININ YA DA METALİN İŞÇİLİK PAYINI VE ÜZERİNDEKİ KOMİSYON HAKKINI DÜŞTÜĞÜNÜZDE YAPTIĞINIZ BİRİKİMİN HİÇ BİR HÜKMÜ KALMAYACAKTIR.

ALTINA YAPILACAK BİR YATIRIM, ONS DEĞERİ ÜZERİNDEN YAPILIRSA YA DA ALTIN HESABI AÇIP FON ÜZERİNDEN BİRİKTİREBİLİRSENİZ AVANTAJ KAZANMIŞ OLURSUNUZ.

ASLINDA BU TARZ BİR YATIRIM GÜVENLİ LİMAN DÜŞÜNCESİ İLE YAPILIRSA DAHA DOĞRU BİR KAZANÇ SAĞLAYACAKTIR. LİKİT FONDA REEL OLARAK KAZANAMADIĞINIZ FAİZ GETİRİNİZİ ALTIN FONUNDA BEKLETEREK EMTİA GELİRİ KAZANABİLİR, OLASI PİYASA DALGALANMALARINDAN YARARLANMAK İÇİN BİR MOLA KAYNAĞI YARATABİLİRSİNİZ.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder